Jak dostać się z Vilcabamby do Jaén w Peru?⏐Przekraczanie granicy lądowej Ekwador - Peru w 2023

8 months ago

Zdecydowałam się jechać do Peru😅. Wyruszyłam wcześnie. Strasznie długo czekałam w Vilcabambie na autobus do Zumby.Jak na złość akurat tego dnia padało.Do Zumby dojechałam ok.10:00 rano. Na miejscu okazało się, że następny autobus będzie dopiero o 13:00.Pani w okienku twierdzi, że ma opóźnienie i będzie o 14:30.Próbuje więc łapać stopa.Pogryziona przez meszki wracam na terminal gdzie kupuje bilet do Jaén. Idę na miasto, jem obiad i zwiedzam Zumbę. W sumie mogłam kupić bezpośredni bilet z Vilcabamby i jechać bez przebojów prosto do Peru, ale chciałam zaoszczędzić i zrobić to jak zwykle po swojemu.Mam niezłego stresa gdy autobus nie przyjeżdża o 14:30,a panią z okienka gdzieś wciągnęło zwłaszcza, że to właśnie u niej zdeponowałam swój duży plecak. W międzyczasie odjeżdża mi sprzed nosa drewniany autobus. Czekam tak do 15:07, wtedy ni z tego ni z owego pojawia się mój, długo wyczekiwany autobus firmy Namibija. Jak z spod ziemi wyrasta chłopak, który otwiera bagażownie.Okazuje się, że zupełnie niepotrzebnie się stresowałam.

Autobus miał 2h spóźnienia, normalnie powinien być w Zumba o 13:00.

Podsumowując: nie ma sensu jechać na własna rękę na tą granice bo może być potem problem z transportem dalej.Najlepiej wziąć autobus jadący z Vilcabamby, chyba że macie ochotę zwiedzić po drodze Zumbę. Trzeba jednak się liczyć z tym, że autobus może mieć spore opóźnienie.Mój wyjechał tego dnia z Loja z 2h opóźnieniem, dopiero o 9:00.Normalnie powinien być w Vilcabamba o 7:40.

Na granicy przed wjazdem do Peru kontrolowali skrupulatnie bagaże i wnętrze autobusu.Zupełnie się tego nie spodziewałam, a doczepili się akurat mojego bagażu.Z stresu nie mogłam znaleźć kluczyka do kłódki, zamknęłam bagaż w obawie przez kradzieżą.Koniec z końcem znalazłam kluczyk.Do Jaén w Peru dojechałam bardzo późno.Na miejscu byłam o godz. 21:30.Nie miałam nic zarezerwowane, ani kasy, ale jak zwykle wszystko ogarnęłam i wykończona pomimo głośnego hostelu padłam trupem.

🍽Obiad w Zumba kosztował 3,50$=13,81 zł
🏨Pokój w Jaen/Peru 30 PEN =33,36 zł
-----------------------------------------
PRAKTYCZNE info:
🚌Przejazd Vilcabamba-Zumba, przewoźnik Sur Oriente 10$=39,62 zł
🚌Przejazd Zumba-Jaèn w Peru, przewoźnik Namibija 12$=47,54 zł
🗺 Granica lokalizacja:

VILCABAMBA⏐ZUMBA ⏐LA BALAZA(przejście graniczne)⏐JAÈN📍
#vilcabamba #ecuador #zumba #laBalaza #peru #transport #visa #wiza #jaén #granica #ekwador #jedzenie #hotel