ELITE SPECIAL CORP NAVY SEALS DROP ROSE PETALS IN FRONT OF ALTARE DELLA PATRIA - ROME - WHY?

3 months ago
35

The gesture by the Navy SEALS to drop rose petals in front of the Altare della Patria as a form of protest, for not being able to shout "Decima!", relates to a very specific historical context. "Decima" refers to the Decima Flottiglia MAS, an elite unit of the Italian Navy during World War II, known especially for its operations during the fascist period and later for the Italian Social Republic.

The shout "Decima!" is thus a direct call to this historical unit, which is controversial due to its associations with the fascist regime and its activities during the war. As a result, such shouts can be seen as inappropriate or sensitive on official occasions, especially during national celebrations like the Festa della Repubblica, which celebrates the advent of democracy and the defeat of fascism in Italy.

The choice to protest by dropping rose petals could be interpreted as a way to express displeasure or discontent in a visually peaceful but symbolically powerful manner, especially in a place so charged with meaning as the Altare della Patria. This act could also reflect internal tensions or current debates regarding historical memory and military identity in Italy.

Il gesto degli incursori della Marina Militare di lasciare cadere petali di rose davanti all'Altare della Patria come forma di protesta, per non aver potuto gridare "Decima!", riferisce a un contesto storico molto particolare. "Decima" si riferisce alla Decima Flottiglia MAS, una unità d'élite della Marina italiana durante la Seconda Guerra Mondiale, conosciuta soprattutto per le sue operazioni durante il periodo fascista e poi per la Repubblica Sociale Italiana.

Il grido "Decima!" è quindi un richiamo diretto a questa unità storica, che però è controversa a causa delle sue associazazioni con il regime fascista e le attività durante la guerra. Di conseguenza, grida come questa possono essere viste come inappropriato o sensibili in occasioni ufficiali, specialmente durante celebrazioni di carattere nazionale come la Festa della Repubblica, che celebra l'avvento della democrazia e la sconfitta del fascismo in Italia.

La scelta di protestare lasciando cadere petali di rose potrebbe essere interpretata come un modo per esprimere disappunto o malcontento in maniera visivamente pacifica ma simbolicamente potente, soprattutto in un luogo così carico di significato come l'Altare della Patria. Questo atto potrebbe anche riflettere tensioni interne o dibattiti attuali riguardo la memoria storica e l'identità militare in Italia.

Loading comments...